Slušaj i gledaj online

  • weather-image

    6C° Karlovac

  • weather-image

    6C° Duga Resa

  • weather-image

    9C° Ogulin

  • weather-image

    6C° Ozalj

  • weather-image

    5C° Slunj

Županija REFORMA Podijeli

Od 116 djelatnika ureda drž.uprave, njih 53 odlazi iz sustava s otpremninama. Ostale većinom preuzima županija

Sustav mora biti efikasan – zavlačenju stranaka i birokratiziranju nema mjesta, smatra Pavlačić koja se s tim borila otpočetka

Od 116 djelatnika Ureda državne uprave u Karlovačkoj županiji, njih 53 dobit će otpremninu i odlaze iz sustava u sklopu reforme državne samouprave. Od 1. siječnja ovakvi uredi više neće postajati, a potpast će pod nadležnost županija, konkretno u ovom slučaju Karlovačke županije. 

Potvrdila je to za Radio Mrežnicu predstojnica Ureda državne uprave u Karlovačkoj županiji Ines Pavlačić.

– U ovom uredu državne uprave je 53 djelatnika podnijelo zahtjev za prestanak državne službe s danom 15. prosinca 2019. godine, odnosno za njih će s navedenim danom prestati državna služba uz otpremninu. Riječ je onima koji do 31. prosinca 2025. godine stječu uvjete za starosnu mirovinu, objasnila je Pavlačić. Zakonom je predviđena minimalna otpremnina od bruto 20 tisuća kuna do najveće otpremnine u bruto iznosu od 284 tisuće kuna, a ona naravno ovisi o godinama radnog staža.

Za manje upućene, Uredi državne uprave dosad su i do kraja godine još se  bave nizom poslova iz svakodnevnog života:od sklapanja brakova, upisa udruga, registra birača, upisa obrta, izdavanja obrtnica, utvrđivanja minimalnih tehničkih uvjeta za ugositeljske, prodajne objekte, licence za autotaksi, promjene poljoprivrednog zemljišta, povrat imovine oduzet u Jugoslaviji, izvlaštenja nekretnina, obnovu u ratu oštećenih zgrada, rješavanja statusa branitelja i članova obitelji, utvrđivanje primjerenog programa školovanja učenika s teškoćama u razvoju, prijevremeni upis i odgoda upisa djeteta u prvi razred osnovne škole, donošenje odluke o broju razrednih odjela u osnovnim školama, vođenje evidencije o učiteljima, stručnim suradnicima i ostalim radnicima osnovnih srednjih škola za čijim je radom prestala potreba, priznavanje prava na zdravstveno osiguranje neosiguranih osoba, odobrenje za prikupljanje humanitarne pomoći…

Tako će od sljedeće godine velik dio ovih poslova biti prebačen pod nadležnosti županija, dok će izvan toga ostati tek nadzor zakonitosti akata gradova i općina te poslovi upravne i sportske inspekcije. Da bi se sve to ostvarilo, bilo je potrebno izmijeniti čak 66 zakona, kaže Pavlačić.

Većinu onih koji ostaju preuzima Županija

Većinu radnika koji nakon reforme ostaju, preuzet će županija, dok će dio njih biti premješten i nastaviti raditi u drugim državnim tijelima.
Zadovoljna je što je i dosadašnjim radom sustav učinjen efikasniji i dostupniji građanima. Da je naišla na one koji to svojim radom nisu provodili u djelo, i sama priznaje.

Uostalom, svatko tko je bar jednom imao posla s ovim uredima, osjetio je što znači kad službenik “rasteže”, traži “dlaku u jajetu” i odugovlači iz samo njemu/njoj poznatih razloga.
– Osobito je to u dijelu koji se odnosi na to da službenici ne “zavlače” stranke gdje nije potrebno, da ne birokratiziraju i da budu efikasni. Mi smo tu zbog stranaka i tako sustav treba gledati – odgovorno i efikasno.Moram priznati da sam se u tom smislu kao predstojnica i „borila“ s nekim stečenim navikama iz prethodnih razdoblja, ali sam nakraju ipak zadovoljna što je to polučilo određene rezultate. Posebice mi je drago na postignutim uštedama, budući više za obavljanje poslova ureda i smještaj djelatnika ne plaćamo zakup Srpskoj pravoslavnoj crkvi, a isto uključuju i preseljenje dvorane za vjenčanje pred dvije godine.

Izvlaštenja su top-tema rada ureda

Otkad je predstojnica riješeni su i brojni nagomilani i neriješeni predmeti stambenog zbrinjavanja. – Zadovoljna sam
pogotovo riješenim zaostacima koji su me zatekli na početku mandata-gotovo 3591 neriješeni predmet stambenog zbrinjavanja, preko 200 neriješenih predmeta obnove što je u međuvremenu sve riješeno.

Ono na čemu Ured trenutno radi punom parom su izvlaštenja vezana uz projekt obrane od poplava. -Postupci su to u kojima su predlagatelj Hrvatske vode. Trenutno je pred uredom u radu cca 2100 čestica koje se izvlašćuju (osiguranja dokaza-procjena nekretnine i postupak izvlaštenja). Riječ je o najsloženijim postupcima gdje se izvlašćuje nekretnina i projektu koji je jako važan za građane cijele Karlovačke županije. Priljev predmeta pred uredom je konstantan, zahtijeva maksimalnu efikasnost i posebnu organizaciju rada te se i u narednom razdoblju očekuje veliki broj čestica koje će trebati rješavati i kad se poslovi prenesu u nadležnost županije, time da ured i sada usko surađuje po pitanju navedenog projekta i sa Karlovačkom županijom i Gradom Karlovcem, zaključuje Pavlačić.

Pročitajte i ovo

EDUKACIJA

Edukacije o odvajanju otpada u Ozlju, Žakanju, Kamanju, Ribniku i Draganiću