Čak 51 pilot učvrstit će padinu u Dubravcima, na njih će se položiti čelične grede
Piloti idu na dubinu od 10 metara
Čak 51 pilot koji će učvrstiti klizište i to na dubini od 10 metara buši se ovih dana na klizištu državne ceste u Dubravcima.
Dio tih pilota ima promjer 60 centimetara i oni će biti uz samu cestu, dok će podnožje buduće sanirane padine držati piloti promjera 80 cm, također na dubini od 10 metara. Izvođač ovih dana intenzivno buši tlo, a mehanizacija je i više nego impozantna.
Klizište u Dubravcima odnosno padina koja se prilično odronila uopće nema kamena, već je riječ o “laporu”, odnosno sedimentnoj stijeni koja ima kalcit i glinu i daleko je od čvrstoće koja je potrebna za ovakvu prometnicu.
U Dubravcima tako trenutno traje prvi dio sanacije, a nakon što se izbuše piloti te obavi betoniranje, uz njih će se stavljati čelične grede. Bit će postavljene “poprečno” i tad će se na njih “slagati” nasip, odnosno padina. Bit će to do gornjeg stroja ceste čime bi klizište trebalo biti stabilizirano.
Klizište je naime, dugo “disalo” i propadalo, malo vidljivije ili malo manje vidljivo, a to se najbolje vidi po slojevima asfalta. Kako god bi se dio klizišta slegnuo, tako bi se na njega razvukao novi sloj asfalta i s time bi se cesta držala u razini. Na nekim mjestima taj je asfaltni sloj debeo i više od jednog metra.
Iznimno zahtjevan posao na trenutnoj sanaciji izvodi tvrtka Geobim iz Beletinca kraj Varaždina, a nije im ovo prvi posao u našoj županiji. Bušili su pilote i za most Zvečaj-Bukovlje te u Sajevcu za turanjsku obilaznicu, a jedini su u Hrvatskoj koji imaju strojeve za dubinska bušenja čak do 60 metara.