Radio Mrežnica
PAKAO GRADILIŠTA Podijeli

Borlinčani više bez strpljenja i pripremaju tužbe: Sve su raskopali, agonija traje, a mi smo odsječeni od grada

Dvogodišnjem “teroru” nikad kraja, a danas su imali prosvjednu šetnju uz pivovaru

Kada su Francuzi 1803. započeli s projektiranjem, a već godinu poslije i s izgradnjom 136 kilometara duge Lujzijane – tada najmodernije ceste i najkraćeg spoja Karlovca i Rijeke –  vjerojatno nisu ni sanjali da će ona, više od dva stoljeća kasnije, biti sinonim za nestručnost, neprofesionalnost pa i nesposobnost.

No, upravo tome, kako sami kažu, već dvije godine svjedoče stanovnici Borlina i Dubovca u Karlovcu.
Njihovo strpljenje i razumijevanje za radove na rekonstrukciji tek 3,6 kilometra državne ceste D6, od rotora na Dubovcu do Stativa, potpuno se istopilo jer radovi nisu ni blizu kraja.

Dvogodišnjem teroru stanovnika Borlina ne nazire se kraj

-Pokrenuli smo akciju jer dvije godine traje ovaj, mogu reći, teror nad stanovništvom Borlina, Jelse i okolnih dijelova grada. Stvarno smo postali građani drugog reda. Tu su dva staračka doma, puno djece ide u školu, a mi smo odsječeni od grada zbog 200 metara ceste kao da živimo u drugoj državi.

-Ovo nije lokalna cesta, ovo nije ulica u gradu, ovo je državna cesta o kojoj ovisi oko 10 tisuća ljudi. Svi ti ljudi prolaze i ostalim cestama koje nisu namijenjene takvom prometu i što uzrokuje njihovo oštećenje, rekli su Marin Brkljačić i Željko Car nakon prosvjedne šetnje Ljubljanskom do pivovare.

Navodno će cesta kod pivovare biti otvorena samo do jeseni

Cijeli projekt rekonstrukcije D6 od Dubovca do Stativa, vrijedan više od 55 milijuna kuna, trebao bi završiti za manje od mjesec dana. Stanovnici se, međutim, pribojavaju da će njihova agonija nakratko stati preko ljeta, a onda se nastaviti na jesen i trajati tko zna koliko dugo.

-Situacija je vrlo loša, prekipjelo je svima, svi rokovi su probijeni pa i ovaj zadnji kad smo stvarno mislili da će se riješiti ovaj dio ceste zbog kojeg smo zatvoreni već treći puta. Po nekim pričama, navodno ćemo biti zatvoreni tko zna do kada, kaže Brkljačić.

Kap strpljenju prelilo 200 metara ceste koju nisu uspjeli napraviti od 6. ožujka

Sude to i po onome što su do sad prošli s izvođačima radova koji, kako kažu, očito nisu dorasli ovakvom projektu.

-Pokušavam naći nešto što bi pozitivno rekao, ali nema. Tu fali ljudi, a ono malo što ih ima, malo delaju. Kad god prolazim jedan radnik kopa s lopatom, trojica stoje, a nema odgovorne osobe koja bi to nadgledala, rekli su nam danas uoči prosvjedne šetnje po nedovršenih 200 metara ceste ispred Pivovare.

Upravo na toj dionici izgubili su posljednji živac jer radovi koji su započeli 6. ožujka, nisu završeni ni nakon što je izvođač dobio 20 dodatnih dana.

–  Na koordinaciji je jučer rečeno da bi se ovaj dio ceste sada pustio u promet, ali da će se na jesen nastaviti raditi, govori nam Brkljačić u nevjerici.

Dio projekta nije ni započeo

Istovremeno, radovi na potezu od skretanja prema Velikoj Jelsi do podvožnjaka u Stativama nikada nisu započeli.

-Došli su do kafića Car i dalje su trebali do Male Jelse, ali tu je prekinuto već sada i rečeno je da neće dalje nastavljati. Kanalizacijske cijevi su postavljene do Tićarnice i Vodovoda, dalje nisu. Znači da opet nije odrađeno ono što je trebalo biti, a vjerojatno nikada neće ni biti, dodao je Car.

Dosta je dvije godine terora, uništenih vozila, ograda, fasada

Građani odgovornima za ovu situaciju drže izvođača iz BiH, ali i investitora Hrvatske ceste, potom nadzor kojeg, kako tvrde, nema, ali i Grad Karlovac zbog toga što se nije izborio za građane. Ono što proživljavaju posljednje dvije godine, naglašavaju, pravi je teror:

-Za jedno gradilište njih je jako malo to je za jednu kuću graditi, a ne za ovakav projekt. Tu bi trebalo parsto ljudi, raditi u dvije smjene, ali ovako ne možemo očekivati ništa dobro niti brzo, kaže Josip.

-Po nogostupu osjećate svaki kamen ako idete pješke, a zbog šahtova ne možete ni s biciklom. To je strašno, ništa nisu napravili kako treba, kaže Borlinčanka Barka.

-Cesta je sužena za 60 centimetara. Umjesto da su je proširili, oni su je suzili i ne znamo gdje je kraj.

Sve su raskopali, rasturili i potrgali

-Ne znamo ništa – kad će biti gotovo, hoćemo se moći spajati na kanalizaciju, nećemo. Aljkavost, sve su raskopali, rasturili, potrgali, govori Miroslav.

-To je sad već dvije godine traje, mi smo stvarno ovdje u getu, dodaje Anka.

-Jako smo blizu, a ustvari jako daleko od vrtića i škole, kaže Božica koja ima djecu i u školi i u vrtiću.

-Vjerujem da ćemo se još mjesecima boriti s tom anarhijom i ovakvim uvjetima života ovdje na Borlinu, pesimističan je Ivan Car.

-Gledaš te radove i ne moraš biti građevinac da vidiš kojim se dilentantizmom pristupa cijelom tom projektu. Svi smo za to da nam svima bude bolje, ali ovo, nakon ove muke… Uništili su nam vozila, kućni budžeti su nam probijeni, ograde, fasade, putovanje do grada, iz grada, količina goriva koja se troši. Samo nam se nabija trošak i jednostavno, nakon dvije godine mislim da je stvarno dosta, kaže Neven Ferenčina.

Borlinski lonac

Za sad su osnovali Facebook grupu pod nazivom “Borlinski lonac”.

-Lonac zbog toga što smo svi u istom, gadnom loncu. Ne zanima nas politika, lijevi, desni, prednji, zadnji. Ovdje svi isto ispaštamo, ne možemo prometovati. U grupi su svi građani Borlina, Jelse i šire i pokušat ćemo se zajednički izboriti da što prije počnemo prometovati ovom cestom, pojasnio je Brkljačić.

-Ili neka stanu i ostave ovako ili neka više završe i neka se gone doslovno u vražju mater, ljutito je dodao Ferenčina.

Razmišljaju o prosvjedima, tužbama

Ali ne misle na tome stati. Zbog projekta koji je Borlin u dvije godine pretvorio u geto, a njegove stanovnike u građane drugog reda, spremni su na tužbe i prosvjede po uzoru na svoje sugrađane na Turnju.

-Turanj je napravio dobar posao, pokušat ćemo ih slijediti, rekao je Brkljačić.

-Najviše se već dvije godine bojimo za svoju djecu koja idu u školu i koji nikada nisu imali pravi zaštićeni, pravi koridor jer im izvođač to nije osigurao. Mi smo urgirali kod Grada i oni su pomogli. Uveli su čak i autobusnu liniju, ali zar treba čekati neku tragediju poput one na Turnju da se pokrenu sami radovi, naglašava pak Car.

Projekt rekonstrukcije državne ceste D6 od Stativa do rotora na Dubovcu, podsjetimo, u dužini je od 3,6 kilometara. Investicija je Hrvatskih cesta vrijedna skoro 55,5 milijuna kuna. Započeo je u lipnju 2019. i trebao bi završiti 13. lipnja ove godine.

Portal Radio-Mrežnica unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više na Prihvati Čitaj više