EU novcem Croatia Open Land prerasta u društveno poduzeće za viši nivo turizma u Karlovcu i okolici
Prirodnni biseri Karlovcu i okolici mogu dovesti više turista nego što ih je u Dubrovniku
Karlovačka turistička agencija Croatia Open Land dobila je europsku potporu za svoj projekt “Održivi turizam kroz društveno poduzetništvo”. Vrijedan je 1.117.518,39 kuna, a čak 85 % novca je bespovratno iz Europskog socijalnog fonda.
U idućih 19 mjeseci šestero zaposlenih na projektu educirat će 40 nezaposlenih mladih osoba, žene i starije od 50 godina te studente lovstva u Karlovcu o društvenom podzetništvu, održivom turizmu, razvoju svijesti o zaštiti prirode.
-Cilj je projekta da kao društveni poduzetnici okupimo sve dionike turizma tako da ih kroz edukaciju osvijestimo o našim resursima koje imamo u Središnjoj Hrvatskoj. Da se i oni nauče na kvalitetniji i viši nivo staviti svoje smještajne kapacitete i ostalu ponudu i preko paket aranžmana agencije to ponuditi turistima, pojasnio je Krešo Rogoz direktor Croatia Open Landa koji uspješno radi već sedam godina.
Rijeku Kupu se može bolje iskoristiti
A Karlovac i okolica obiluje biserima, naglasila je na današnjem predstavljanju projekta uz Kupu na Gazi, Draženka Birkić koja je zajedno s kolegicom Andrejom Primužak edukatorica s Veleučilišta u Karlovcu.
Polja lavande, OPG-ovi, ali posebno rijeka Kupa samo su neki od tih bisera za koje su uvjereni da mogu dovesti gostiju više nego u Dubrovnik.
– Na svjetskim razmjerima takva rijeka bi bila iskorištena puno više. Možemo je bolje iskoristiti, npr. plovnim putem iz Brođana bi se mogla napraviti plutajuća tržnica. Blizu smo Zagreba, tranzitni smo, možemo biti po broju gostiju i bolji od Dubrovnika i to zato što nam na Plitvice prolazi 2 milijuna gostiju kroz Karlovac. Moramo ih zaustaviti i dati im svi zajedno ponudu, kaže Rogoz.
Projekt se provodi na sjevernom dijelu Karlovačke županije te u općinama Žumberak i Pisarovina u Zagrebačkoj županiji
Agencija će ovim projektom iz d.o.o. tvrtke prijeći u društveno poduzeće što znači da će i do 75 posto svoje dobiti vraćati u zajednicu kako bi te bisere upoznali i svi drugi.
-Jedna od uloga agencije trebala bi biti pomoć i ohrabrivanje nezaposlenih ljudi koji će sudjelovati u projektu da krenu i iskoriste svoja znanja i vještine te tradicije, a kojih nisu ni svjesni i da ih podupru u tom radu. Zajedno će stvarati nove proizvode, nisu prepušteni sami sebi, a Krešo bi to kroz svoju agenciju to trebao i prodavati. Znači, pomoć u stvaranju, nastajanju i plasiranju njihovih proizvoda i usliga. To je najveći benefit ovog projekta, naglasila je Birkić.
Zajedno možemo više
Partneri u projektu su Veleučilište Karlovac, na kojem će biti provedene tri teorijske radionice dok će preostale tri biti praktične, na terenu. Partner je i Općina Kamanje te Lag Vallis Colapis.
-Sam projekt obuhvaća šest edukacija gdje će bitnu ulogu imati Veleučilište u Karlovcu, ali obuhvaćeno je i još osam aktivnosti koje će se provoditi na terenu. Obilazit ćemo gospodarstva, gledati njihove resurse, snimati situaciju na terenu da bi agencija Croatia open Land mogla upravo slagati pakete, proširiti ponudu. Tako ćemo motivirati i samom stanovništvo i male poduzetnike na širenje turističke ponude grada Karlovca i njegove okolice, rekla je Mihaela Stipetić.
Pozvani su svi koji imaju nešto za ponuditi da se jave Croatia Open Landu kako bi napravili zajedničku bazu i aranžmane koje će nuditi turistima.
-Idemo svi zajedno podignuti to na jedan viši nivo, i možemo uživati svi zajedno, pozvao je Rogoz.