Skini našu aplikaciju

Slušaj i gledaj online

  • weather-image

    16C° Karlovac

  • weather-image

    16C° Duga Resa

  • weather-image

    15C° Ogulin

  • weather-image

    16C° Ozalj

  • weather-image

    16C° Slunj

Hrvatska UDRUGA RODITELJA Podijeli

Inicijativa roditelja 0-24: Mnogi ravnatelji predlažu izolacije za cijele razrede što rezultira nepotrebnim izolacijama djece

Sve to unatoč jasnim uputama HZJZ-a kako se “Ne preporučuje određivati samoizolaciju cijelom razredu u slučaju jednog oboljelog učenika, već samo njegovim bliskim kontaktima”

Vezano na sve učestaliju praksu prelaska na online nastavu ili tzv. C-model nastave, te činjenice da smo zadnjih nekoliko mjeseci svjedoci bezbrojnih samoizolacija koje se ne donose na temelju Uputa HZJZ-a, nego, očito subjektivnom odlukom odgovornih osoba u odgojno- obrazovnim institucijama, a prije eventualnih pravnih radnji kojih se nećemo libiti, Udruga Inicijativa roditelja 0-24 sata poslala je otvoreno pismo odgovornim osobama u dobroj namjeri, a prvenstveno za zaštitu psihofizičkog zdravlja naše djece.

Pozivaju na moralnu, kaznenu i pedagošku odgovornost.
-Pandemija nije novost, slijedom čega imamo brojne dokaze koji jasno opravdavaju našu zabrinutost kao i našu zajedničku apsolutnu odgovornost. Opće je poznato kako u Statutu Svjetske zdravstvene organizacije stoji “ Zdravlje je stanje potpunog fizičkog, mentalnog I socijalnog blagostanja , a ne puko odsustvo bolesti ili poremećaja. “ Nadalje, Svjetska zdravstvena organizacija te UNICEF u kolovozu 2021.g ističu kako je “ zatvaranje škola
zbog pandemije imalo katastrofalan učinak na učenike zbog čega u budućnosti ne bi trebalo zatvarati škole”, te ujedno “pozivaju europske vlade da osiguraju otvorene škole usprkos širenju covida-19.” Zakonsko uporište za uvođenje mjera jest svrsishodnost, te mjere moraju imati više dobrobiti od štete. Ovim ćemo vam putem ukazati na podatke koji nažalost, idu u prilog mnogo većoj šteti, nego koristi po sveukupno zdravlje naše djece, pišu.

U istraživanju koje je provodilo 19 znanstvenika s 4 sveučilišta i 2 javna znanstvena instituta, sudjelovala je 161 škola, 161 ravnatelj, 4796 učitelja i nastavnika te 27.023 učenika četvrtog, šestog i osmog razreda osnovne te drugih i završnih razreda srednje škole.
Zaključak navedenog istraživanja Instituta za društvena istraživanja o utjecaju pandemije i potresa na odgojno-obrazovni sustav, koje je u kolovozu 2021.g u Ministarstvu znanosti i obrazovanja predstavio voditelj istraživanja i ravnatelj Instituta Boris Jokić jest kako je nužno škole držati otvorenima. Naime, 59,1 % maturanata kaže kako je utjecaj pandemije na njihov život bio negativan ili izuzetno negativan, dok isto misli 37 % učenika šestog razreda.Čak 43,9 % učenika osmog razreda kaže kako je pandemija negativno ili
izrazito negativno utjecala na njihovo bavljenje tjelesnom aktivnošću i sportom. Najviše pak zabrinjava ipak to što 52,4% maturanata iskazuje da je pandemija negativno ili izrazito negativno utjecala na njihovo psihološko zdravlje. Autori navode da rezultati istraživanja nedvojbeno ukazuju kako je održavanje nastave online negativno utjecalo na bavljenje tjelesnim aktivnostima u osnovnim školama, a posebno na mentalno zdravlje srednjoškolaca te da će se posljedice toga tek vidjeti u budućnosti, pišu nadalje.

Unatoč jasnim uputama HZJZ-a kako se “Ne preporučuje određivati samoizolaciju cijelom razredu u slučaju jednog oboljelog učenika, već samo njegovim bliskim kontaktima.”, mnogi ravnatelji predlažu izolacije za cijele razrede, pa i cijele škole, što za rezultat ima “on-line nastavu” i često, nepotrebne izolacije djece, pišu u ovoj Udruzi.

Djeca nisu superširitelji virusa, navode dalje, škole nisu mjesta širenja bolesti, djeca i mladi ne razvijaju teški oblik bolesti, pa poručuju:

-Ovim putem apeliramo da pri odluci o organizaciji i provedbi nastave u svojoj ustanovi uzmete u obzir sve navedeno i postupite prema vlastitoj savjesti radi sveobuhvatnosti zaštite zdravlja učenika te u skladu s Ustavom RH, međunarodnim ugovorima koji čine dio unutarnjeg pravnog poretka RH i po pravnoj snazi su iznad zakona, Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, Statutu škole i dr. pozitivnim propisima kojima se štite i promiču prava djece po principu najboljeg interesa djeteta gdje je dobrobit djeteta najvažnija, te poštujući Obiteljski zakon. U protivnom, biti ćemo primorani pokrenuti pravne postupke inzistirajući na vašoj osobnoj odgovornosti “donositelja odluka”, a sve u dobroj namjeri, a prvenstveno za zaštitu zdravlja i prava naše djece, poručuju iz ove Udruge.

Pročitajte i ovo

M BROTHERS USPJEH

Steak goveda uzgojenog na Kordunu osvojio broncu na Svjetskom prvenstvu: Išli smo za “probu”