Karlovačka Brza cesta i Korzo zakrčeni prometom, a grad treba osloboditi prometa
Odavno je Brza cesta prerasla količinu prometa
Karlovački promet, ogromna zakrčenost Brze ceste te Korza, sigurnost sudionika u prometu, garaže i parkirališna mjesta, ali i dodatna sigurnost turanjske obilaznice, naglasci su programa Nezavisne liste Bolji Karlovac koja pred karlovačke birače izlazi na izbore 18. svibnja.
Koliko je karlovačka Brza cesta to samo po imenu, tvrdi i Dragutin Belavić, 4. na listi, upozoravajući da je cesta izgrađena prije više desetljeća i davno je “prerasla” današnju količinu prometa.
-Svjedoci smo da mnogi prolaze kroz Karlovac kako bi izbjegli autocestu, a onda gradske prometnice postaju zakrčene, a naši prijedlozi obuhvaćaju izmještanje trenutnog čvora Karlovac oko 1,6 km prema Jaski čime bi se sav promet “proveo” istočno od Grada, na Gazu pa dalje, kaže Belavić.
Upozorava na veliku gustoću kamiona, tegljača, i kombinaciju Brze ceste i niza pješačkih prijelaza što izaziva kaotičnu i moguće vrlo opasnu situaciju po sigurnost pješaka, a ovakve slike sve su češće vikendima ili produženim blagdanima.
-Prilaz V.Holjevca trebao bi postati gradska prometnica, a rješenje ovog problema je izmještanje prometnog koridora. Dvije trake u svakom smjeru bile bi optimalne, objašnjava Belavić referirajući se na izmještanje čvora Karlovac prema sjeveru. Sadašnji čvor Karlovac duboko je ušao u urbanizirani dio grada, stvara nelagodu, a naše rješenje je upravo izmještanje. Tada bi u onom ravnom dijelu, kroz silazne čvorove i trakove, normalno se spustio u nizinski dio. S tog čvora nastavio bi se promet prema Gazi, trebao bi most na Kupi, ulazi se na dio istočno uz Zvijezde gdje je sad tvrtka VIK, Čistoća, Zelenilo, a trebao bi i most na rijeci Korani, a potom se ulazi u Mekušje i zaobilazi grad, kaže Belavić.
Upozorio je i na nesretnu poziciju silaznog čvora Karlovac gdje vozila koja dolaze iz smjera Rijeke ili Splita, spuštajući se na čvor Karlovac, dolaze strmim odvojkom spustiti do naplatnih kućica i “ulijeće” u dio prometa koji dolazi iz Zagreba.
Govoreći o cijenama takvih projekata poput izmještanja čvora Karlovac sjeverno, ali i cijelom projektu, Belavić napominje kako razvoj i sigurnost nemaju cijenu. Daje primjer drugih hrvatskih gradova koji su “izvukli” promet iz grada poput Zadra ili trenutnog projekta u Rijeci, pa apelira da i Karlovac konačno riješi taj problem.
-Vidimo te druge gradove, skupa rješenja, ali gradi se, brže je, komunicira se s ministarstvom, kaže Belavić.
Dodatno, na Nezavisnoj listi Bolji Karlovac upozoravaju i na problem turanjske obilaznice čija je sigurnost sve češće upitna zbog brojnih prometnih nesreća koje se ovdje događaju, ali i na nedostatak parkirališnog prostora u Karlovcu.