Radio Mrežnica
ŠTO PIŠU MLADI Podijeli

Kolumne gimnazijalaca: Moda kroz mikrotrendove

Gimnazijalci pišu svoja razmišljanja, a u ovom je tema moda i oblačenje

Nastavljamo s objavljivanjem kolumni karlovačkih gimnazijalaca. Današnja tema odnosi se na modu.

 

Mikrotrendom do makroormara

Moda je uvijek bila važna, ali danas je možda i važnija nego ikad u iskazivanju materijalnog statusa. Mnogi ljudi, a među kojima najviše mlađa populacija, prate najnovije trendove odijevanja kako bi se uklopili u društvo. Svaki se dan na ulicama mogu vidjeti najrazličitije kombinacije, od onih s minimalističkim i elegantnim detaljima pa do onih nešto otkačenijih i posebnijih detalja. Svima je bitna udobnost odjeće i obuće koju nosimo, ali ona nije uvijek prioritet, već veću važnost ima kako to izgleda i koji je brend u pitanju.
Sve nove trendove koji dolaze i odlaze određuju bogatiji ljudi visokog materijalnog statusa, a onda ih predstavljaju poznate dizajnerske kuće poput Armanija, Versachea, Calvina Kleina, Diora i drugih. Nakon popularizacije nekog odjevnog predmeta ili modnog dodatka, rade se i jeftinije inačice i kopije primjerenije svačijem džepu. Ti su proizvodi često niže kvalitete pa se zbog toga kratko nose i brzo bace. Nakon što jedan trend postane iznošen, vodeći modni lideri ponovno izmišljaju nove trendove i tako započinje začarani krug.

Također, nije novost ni da se kopiraju načini odijevanja iz filmova koji su u nekom trenutku popularni. Film „Barbie“ pokrenuo je ludilo Barbiecore estetike pa su se ružičasti predmeti mogli često vidjeti na ulicama. No, kao i većina drugih trendova, i ovaj se istrošio pa boja ove sezone postaje baby blue. Dakle, većina odjeće prethodnog trenda bit će bačena, a poneki draži komad možda i može ostati sačuvan u slučaju da se takva moda nekad u budućnosti izdigne iz pepela. Svi znamo da se modni trendovi često ponavljaju pa tako primjerice nisu rijetki ni izbori nekih vintage komada.
Teško je izraziti svoj osobni stil uz svakodnevni utjecaj društvenih mreža, kao što su u današnje vrijeme omiljeni TikTok, Instagram i drugi, a koji su izvor nametanja različitih trendova. Tako neki zagovaraju tihi luksuz kao simbol „old money“ estetike; elegantan, minimalistički stil uz obavezan oprez da se ne vidi logo brenda, dok pak drugi svoje kreacije stvaraju na temelju komada iz second hand shopa. Trgovine sve te trendove pokušavaju pratiti i nastoje pokriti svaku ideju pa je ponekad teško doći u dućan i naći ono što želimo budući da je sve prenatrpano i uopće ne vidimo svaki komad koji postoji u ponudi. Naravno, kao rješenje za to postoji i mogućnost online trgovine, ali i dalje treba pregledati sve silne opcije koje se nude, ali treba misliti i na one kojima takav način kupovine možda nije pristupačan ili ih jednostavno online shopping ne očarava kao isprobavanje odjeće u kabini trgovine.
Naravno, sada svi žele nositi široke traperice koje nosi Jennifer Lopez ili tenisice New Balance u kojima je viđena Taylor Swift, trenda poznatog po tzv. ružnim, odnosno „djedovim“ tenisicama koje su zbog svojeg izgleda prije mnoge odbijale. Često se pod takvim utjecajem mladi, osobito djevojke, ne snalaze na najbolji način i biraju široke traperice koje uopće ne odgovaraju njihovom obliku tijela ili ponajviše njihovom stilu, ali misle: „Ajde, svi ih nose pa ću i ja“. Umjesto da nose ono u čemu se osjećaju najbolje, u pokušaju da se uklope u društvo i najnovije trendove, biraju ono što su vidjele da nose druge popularnije djevojke.
Tako smo u kratkom vremenu od živih boja prešli na monokromatske, s naglaskom na materijal, posebno na vunu i kašmir, kako bismo podigli svoj outfit. Ove godine na police se vraćaju ribičke sandale, rimljanke i gladijatorice popularne u 2010-ima. U ponudi ih imaju Dior, Moschino i Massimo Dutti za one dubljeg džepa, ali i Zara i H&M za one koji bi htjeli malo uštedjeti. Vidjet ćemo koliko će ti trendovi uspjeti opstati, iako sudeći po svim dosadašnjim, ne predugo.
Uz to, uvjerena sam da lažu oni koji kažu da nikad nisu nosili nepraktične ili neudobne komade samo kako bi taj dan izgledali što bolje. Visoke potpetice i zategnute frizure koje stvaraju glavobolju često su must have i moraju se pretrpjeti jer najbolje idu uz neki odjevni predmet.
Mikrotrendovi su kratkotrajni i jedan su od glavnih uzroka stvaranja ogromnih količina otpada, bilo to na odlagalištu ili u ormaru. Teško je istaknuti se nekim trendom jer ga odmah svi prate i dobijemo grupe ljudi u kojima svi izgledaju identično. Naravno, većina želi pokazati luksuz kupovinom predmeta koje promoviraju poznati glumci, influenceri, pjevači… Nadam se da će se u skorije vrijeme društvu podići svijest o štetnostima mikrotrendova te da će više ljudi početi birati timeless komade koje će moći nositi i idućih sezona.

P. K., 3. razred (Gimnazija Karlovac)

Portal Radio-Mrežnica unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više na Prihvati Čitaj više