Skini našu aplikaciju

Slušaj i gledaj online

  • weather-image

    1C° Karlovac

  • weather-image

    1C° Duga Resa

  • weather-image

    2C° Ogulin

  • weather-image

    1C° Ozalj

  • weather-image

    0C° Slunj

Život LJUBAV ZA KAMIONE Podijeli

Mario Mržljak majstor je maketarstva: Njegovi rukom rađeni kamioni prava su remek djela

Minuciozan rad, temeljitost i strpljenje uz potporu obitelji formula su kojom nastaju ovi sjajni uratci

Ako netko ima zlata vrijedne ruke i prste, onda je to sigurno Marijo Mržljak. Ovaj profesionalni vozač kamiona pravi je zaljubljenik u ta velika vozila, a svoju ljubav pretočio je i u hobi. Marijo se naime bavi izradom maketa kamiona, i to ne bilo kakvih. Reklo bi se da su njegove makete “stvarnije” od originala.

A prije nego što kliknete na video na dnu teksta, pročitajte priču o Mariju čiji radovi doista izazivaju divljenje.

Od djetinjstva je volio kamione

Prije sedam godina otisnuo se u svijet izrade maketa kamiona, iako su mu tiha želja i opsesija cijeli život. Malo na “žicanje” prijatelja, malo u kontaktu s drugima iz kamionskog svijeta, otisnuo se u hobi koji traži vrijeme, predanost, mirne živce, a i puno rezervnih dijelova. Garaža obiteljskog doma u Zagradcima gdje živi s obitelji mjesto je gdje nastaju toliko životne makete kamiona.

A kad se tome pribroji da je majstor Marijo u njih ugradio i zvuk i to originalni, da se kreću uz pomoć daljinskog upravljača, onda je rezultat jednostavno – zapanjujući.

Opsjednutost detaljima i silna preciznost u izradi možda su najbolje vidljivi u maketi kamiona koji je nebrojeno puta proglašen najljepšim u Europi, tzv. Red Rose. Maketu ove ljepotice prema originalu koji je u vlasništvu Klana Transa izradio je Marijo ne žaleći ni truda ni vremena.  Iako je s  “Ružom” proveo mnoga popodneva, simpatična supruga Katarina nije nimalo ljubomorna. Naprotiv, svesrdna mu je podrška i glavna “dilerica” dijelova zadužena za nabavu bez koje ništa ne bi bilo moguće.

“Crvena Ruža” vrhunac ljepote

-Jako volim detalje, opsjednut sam s njima, a na ovom kamionu oni najbolje dolaze do izražaja. Detalji su najteži, neke stvari možete kupiti, nabaviti preko E-baya, a neke su preskupe pa ih radim sam. Na ovom kamionu je 50 posto mog rada, svaki “nitanac”, svaki šarafić, svi dodaci, sve sam ja to radio, kaže Marijo. Da bi napravio “Crvenu Ružu” trebala mu je cijela prošla zima i 300 sati potrošenih na ovu ljepoticu, no ne žali ni trena. Nakon odrađene smjene vozača u “Arkadi”, nastavio bi s još jednom smjenom u svojoj garaži.  Ovo umjetničko djelo u sebi ima čak 71 “ledicu”, a napravljena je u mjerilu 1:14. Cijena ovakve makete kreće se oko 1200-1300 eura no za pravog zaljubljenika ili onog tko ovaj primjerak želi držati na polici, to nije prepreka.

Marijo za svoje kamione radi baš sve osim kotača. Oni su mu i najbitniji, pa mu zato oglasnici, Njuškalo i ostali strani portali za prodaju dođu kao velika pomoć. Najviše dijelova dolazi mu iz Kine, nešto iz Njemačke, a dosta toga i iz Zagradci, odnosno njegove radionice.

Kamion kojeg vozi na poslu napravio i u “malom”

Jedna od maketa koju je napravio jest i ona kamiona kakvog vozi svaki dan u “Arkadi”, riječ je o Mercedesu kojim prevozi finišere, valjke, asfalt, odnosno sve što treba. Izradio ga je do zadnjeg detalja, a u kabinu je čak smjestio i vozača, iako kaže kroz smijeh, ne nalikuje na njega jer nema bradu.

Napravio je i stari FAP iz 1970. godine  i to na upit gospodina iz Njemačke. – Dosta je tu “spigano”, dosta sam brusio i radio oko toga, ali uspio sam ga napraviti. Sliku svakog kamiona “skine” s interneta i onda polako slaže slagalicu budućeg djela. Sve mora biti istovjetno originalu jer inače nema smisla.

U poslu najprije radi kabinu i unutrašnjost, sjedala radi i “piga” plastiku, a onda kreće dalje. Tim tempom dosad je napravio tridesetak kamiona, a koliko mu je poznato u Hrvatskoj se više nitko ne bavi ovakvim poslom. No, da ne bi stalno sve na kamionima Mržljak izrađuje i garaže i radionice jer impresivni vozni park negdje treba i parkirati, a treba otići i na servis..

Uz suprugu Katarinu, velika su mu pomoć i djeca, 18-godišnja kći i 13-godišnji sin. Oboje su talentirani, kći je tako na “Ruži” nacrtala gospođu, a sin više “šarafi” pa Marijo ima vrijedne nasljednike.

– Crtali smo po “Ruži” kći i ja, malo s air-brushom, govori skromno Marijo ponosan na talent svoje kćeri.

Kaže da je oduvijek maštao o tome da nešto radi i stvara, od malih nogu. Makete su mu se oduvijek sviđale, radio je drvene kuće, napravio je i maketu Starog grada Novigrada koja se danas može vidjeti u tamošnjoj školi. Radi sa svim materijalima, počeo je s drvom, a s današnjom plastikom dade se fino raditi i oblikovati je. Iako, govori kroz smijeh, i sam primjećuje kako se sve više na tržištu pojavljuje “šrot”.

Kamioni su parkirani u dnevnom boravku

Ono što je sad pri kraju jest kamion tvrtke Fabac, a do potpunog završetka nedostaje još par naljepnica. Marijo je izradio i kombi koji vuče kamp kućicu i to po narudžbi Slovenca zaljubljenog baš u ovakav vozni park, a da mu netko ponudi izradu automobila ili motora, kaže – ne. – Kamioni su mi ljubav, ne mogu protiv toga. U toj radionici rješavam sve stresove, ne trebam čak niti jesti, govori nam o blagodatima ovog hobija.

A koliko mu njegova prava remek djela znače, dovoljno govori i to što su mnogi od njih “parkirani” ni više ni manje u dnevnom boravku, a za potrebe naše priče preselio ih je u garažu.

Marijo je aktivan na Fejsu, ali aktivni su i oni koji bi rado “uzimali” njegova djela. Tako je imao slučaj gdje je slika njegovog rada pokušana “prodati” za vlastitu, no brzo je to riješio. Narudžbe mu uglavnom i dolaze preko društvenih mreža, a dosta su popularni DAF-ovi, no zasad su mu nedostupni zbog kabina. Njihove kabine s previše detalja i utora sam ne uspijevam napraviti, priznaje nam, no to ne znači da u dogledno vrijeme iz Zagradci neće izaći kakav vrhunski DAF i oduševiti izgledom.

Zaljubljenici u makete kamiona u drugim  zemljama danas već rade na 3 D printerima i s tim uspijevaju napraviti doista sve, no Marijo je još uvijek na “ručnom radu”. Upravo ta kvaliteta izdvaja ga iz prosječnosti okoline, pa je ovaj mini-kamionski svijet “njegov lijek za dušu i živce”.

Pročitajte i ovo

JEDINSTVO CRKVE

Protestanti u Karlovcu domaćini ekumenskog susreta