“Noćni duh” škole Grabrik odnio prvo mjesto na Karlovačkom maratonu priča: Odmah smo se složili oko ideje
Uz Osnovnu školu Grabrik na prvom mjestu, Banija je osvojila drugo mjesto, a Dubovac treće
Na 3. Karlovačkom maratonu priča prvo mjesto odnijeli su učenici Osnovne škole Grabrik.
Karla, Tea, Luka, Lorena, Maja i Sara učenici su 4.a razreda iz Grabrika koji su pričom “Noćni duh” odnijeli prvo mjesto na ovogodišnjem Karlovačkom maratonu priča.
Ideja za priču došla je vrlo brzo, kažu učenici, jer su od prvog dana već bili složni.
– Mi smo dobili pojmove planina, vlak, duh, sovu i noć. Htjeli smo da bude nešto po noći, nešto malo mistično, govori nam učenica Maja Stražanac.
Njihova priča govori o sovi koja je vidjela svjetlo u mraku. Kažu nam, za nju je to bio misterij i morala je otkriti što se događa. Otkrila je jednog dječaka koji joj je ispričao svoju tužnu životnu priču o smrti roditelja, a uz pomoć mističnog svjetla, postao je duhom.
Djeci je lakše pisati kada učiteljica ne sugerira što i kako
Kao pomoć svojim učenicima uskočile su i učiteljica Jadranka Žugčić i knjižničarka Jovita Legat Paprašarovski. Uz pohvale učenicima, istaknule su kako škola već unatrag nekoliko godina niže dobre rezultate na ovom projektu:
– Već 3. godinu sudjelujemo na ovom natječu. Sada smo poslali čak devet priča, a svake godine ostvarimo dobre rezultate, kaže nam knjižničarka. Dodaje kako djeca također jako uživaju u ovom projektu jer imaju mogućnost biti kreativni i koristiti maštu:
– Naravno, i ovdje ima zadanih pojmova koje treba iskoristiti, ali zapravo klinci se mogu osloboditi. Lakše im je pisati kada im učiteljica ne govori što i kako treba.
Kako su priče zaista zanimljive i kreativne istaknuo je i član ovogodišnjeg žirija, knjižničar Mario Šimić. Ove godine zaprimili su čak 31 priču iz 10 osnovnih i 1 područne škole. Ističe kako je žiri zaista imao pune ruke posla i tešku zadaću, a najbolje priče birali su prema važnosti teme:
– Svidjele su nam se teme prijateljstva i ekološke problematike. Teme koje su važne za svakodnevni život, dodaje.
Podsjetimo, svaka priča nastala je metodom Story telling kockica gdje su učenici bacili kockicu, te su dobili zadani pojam, i tako nekoliko puta. Potom je zadane pojmove trebalo sastaviti u jednu cjelinu i dobiti priču.
Što se tiče ostalih pobjednika, drugo mjesto pripalo je OŠ Banija i 4.b razredu sa pričom “Klarine pustolovine”, a na trećem mjestu je završio 4.c iz OŠ Dubovac sa pričom “Spašavanje Šubana i šume Ozbarove.”
L. Grčić