Počela velika sezonska sniženja, kupaca sve manje po trgovačkim centrima: Roba je skupa, misle da se vara na cijenama, a nekima je online kupovina bolji izbor
Navike i džepovi potrošača se mijenjaju
Kao i svake godine do sada, tjedan nakon Božića rezerviran je za velika blagdanska sniženja i popuste. I dok natpisi u izlozima poput “dva kupi, treći besplatno” ili “sniženo čak 70%” zvuče primamljivo, kupaca gotovo da i nema. Izgleda da je recesija konačno uzela maha, jer u karlovačkom shopping centru kupci se mogu prebrojati na prste jedne ruke.
Onih par koje smo uhvatili u razgovoru za Radio Mrežnicu kazali su što misle o sniženjima, varaju li trgovci kod cijena i vole li više kupovinu preko interneta.
Tako se u kupovini danas našao i Goran.
Smatra kako je kupovina koja je osmišljena i planirana, vrlo efikasna, pogotovo na sniženjima. Međutim, ako se ide u kupovinu pa samo kupi nešto tek toliko, jer eto na sniženju je, tada to nema smisla.
Svjedok je Goran također i manipulacijama koje trgovci izvode u vrijeme velikih sniženja.
– Ne ovdje, ali bio sam u nekim situacijama kada su trgovci manipulirali cijenama. To tako valjda mora biti. Oni koji bi to trebali kontrolirati, njih nema ili ih je vrlo malo, a trgovci dobivaju naredbe odozgora. Mi isto to malo krivo percipirao, nisu oni toliko krizi koliko oni glavni, dodaje.
Online kupovina je manje stresna
Da je online kupovina manje stresna, pogotovo u ovo blagdansko vrijeme, a samim time i bolja, kaže nam Ivana.
– Znaju biti velike gužve, pogotovo u Zagrebu. Red do blagajne ili garderobe stvarno zna biti prevelik, pa je bolje kupovati online. Manje je stresno, a znaju se naći i neka veća sniženja.
Na tom tragu, komentira Ivana i da su vani sniženja puno veća:
– Ovdje kod nas jesu sniženja, ali vani je to potpuno drugačije. Sniženja su puno veća i sve je nekako pristupačnije. Ovdje i uz sniženja, vidi se da je i dalje skupo.
Iako još ne ide baš po trgovinama, u shopping se s prabakom zaputila i Vedrana.
I ona se slaže kako je online shopping puno bolja opcija, pa tako najčešće i kupuje.
Zanimljivo, komentirala je kvalitetu robe koja se nudi na sniženjima:
– Po trgovinama vidim da je roba dosta skupa, da su cijene stvarno porasle. Ali, kvaliteta je lošija, kazala je i kao primjer navela hlače i majice koje nakon svega par nošenja “dobiju rupice.”
Što zbog online shoppinga, što zbog posla, ali i istrošenih novčenika nakon blagdanskog darivanja, tek je za vidjeti kako će proći poslijednje sezonsko sniženje u ovoj godini.
L. Grčić