Slušaj i gledaj online

  • weather-image

    8C° Karlovac

  • weather-image

    8C° Duga Resa

  • weather-image

    6C° Ogulin

  • weather-image

    8C° Ozalj

  • weather-image

    7C° Slunj

Županija EU FINANCIRANJE Podijeli

Potpisan ugovor za rekonstrukciju i gradnju pruge od H. Leskovca do Karlovca. Posao vrijedan 3,45 milijardi kuna, skoro kao Pelješki most

Karlovčani će do Zagreba vlakom duplo brže nego do sad, ali za 4 godine

U nazočnosti predsjednika Vlade Andreja Plenkovića u Karlovcu je danas potpisan ugovor o rekonstrukciji postojećeg i izgradnju drugog kolosjeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac.

Radi se o dionici dugoj 44,2 kilometra, gradit će se do kraja 2023. s 3,45 milijardi kuna od čega je 85 % tj. 2,7 milijardi kuna bespovratni europski novac. To je još jedan primjer koliko je članstvo važno za razvoj hrvatske prometne infrastrukture, naglasio je Plenković.

– Nakon brojnih ulaganja u autoceste, ceste, zračne luke, pomorske luke, riječni promet, desetljeće koje je pred nama je željeznička infrastruktura i njena modernizacija.

Premijer se, osim protokolarno, ne vozi vlakom. Ne zato što HŽ kasni nego kako kaže “zato što njegova dinamika posla zahtjeva munjevito djelovanje po Hrvatskoj”

Ovaj projekt dio je nizinske pruge Zagreb – Rijeka. Karlovčanima će donijeti novu kvalitetu života, a skratit će se i putovanje prema Zagrebu za pola u odnosu na danas, ali tek za četiri godine.

-Ovaj projekt predviđa rekonstrukciju postojećeg kolosjeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac i izgradnju drugog kolosjeka. Osim toga, na dionici ćemo izgraditi ukupno sedam podvožnjaka, modernizirat ćemo sve željezničko – cestovne prijelaze, ugradit ćemo moderan signalno – sigurnosni sustav. To će za putnike konkretno značiti bržu i sigurniju vožnju. Na cijeloj dionici ćemo rekonstruirati sva stajališta i sve kolodvore, Hrvatski Leskovac, Jastrebarsko i Karlovac. Kolodvori Horvati, Zdenčina i Draganići prenamijenit će se u stajališta, a rekonstruirat će se i postojeća stajališta Mavračići, Desinec, Domagovići i Lazina. Najveća dopuštena brzina bit će 160 kilometara na sat. Konkretno ovdje u Karlovcu razgovaramo sa Gradom i o ideji da zgradu pored Glavnog kolodvora u Karlovcu pretvorimo u željeznički muzej, pojasnio je predsjednik uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić.

S ovim projektom povećana je hrvatska apsorpcija EU novca na 83 %

Početak gradnje očekuje se iduće godine.

– Nakon ovoga će se raspisati javni natječaj. To će raditi HŽ infrastruktura. Po odabiru izvođača kreću radovi, naravno vraćamo se opet na žalbe, ali vjerujem da će se i ti postupci ubrzati da se krene u godini koja nam slijedi, rekao je ministar prometa Oleg Butković. Najavio je kako će početkom iduće godine biti raspisana i javna nabava za 21 elektromotorni vlak, projekt je to vrijedan milijardu kuna.

Po vrijednosti projekt pruge od Hrvatskog Leskovca do Karlovca odmah je iza vrijednosti Pelješkog mosta.

Pročitajte i ovo

PUNI ZA 15 MINUTA

U Vukovoj Gorici otvorena prva ultra brza punionica električnih automobila u zemlji