Radio Mrežnica
UPIŠI SE Podijeli

Trgovačko-ugostiteljska škola Karlovac upisuje učenike u novi atraktivni četverogodišnji smjer – tehničar posluživanja

Tijekom školovanja učenici će usvajati organizacijske, komunikacijske i prezentacijske vještine. Nakon školovanja mogu se zaposliti u hotelima, restoranima i cateringu.

U školskoj godini 2023./2024. u devet je strukovnih škola eksperimentalno krenula modularna nastava. U tu svrhu izrađeni su i novi kurikulumi, a u dvjema školama u Hrvatskoj, i to u Karlovcu i Opatiji, zaživio je i novi srednjoškolski smjer – tehničar posluživanja.

Trgovačko-ugostiteljska škola i u školskoj godini 2024./2025. upisuje učenike u novi program, atraktivno četverogodišnje zanimanje, tehničar posluživanja. To zanimanje podrazumijeva nadogradnju vještina iz različitih segmenata ugostiteljske struke koje dosad nisu postojale, poput izobrazbe za barmene, bariste i sommeliere. Tijekom školovanja učenici će usvajati organizacijske, komunikacijske i prezentacijske vještine. Nakon školovanja mogu se zaposliti u hotelima, restoranima i cateringu. Usto, uspješan završetak ovoga smjera, koji obuhvaća pojačanu satnicu iz predmeta Hrvatski jezik i Matematika, učenicima olakšava polaganje ispita državne mature te nastavak školovanja na fakultetima.

U modularnoj nastavi nude se općeobrazovni i strukovni predmeti te mnoštvo izbornih predmeta. Učenici prema svojim željama biraju izborne sadržaje i napreduju vlastitim tempom.

Ravnatelj Pleša: Osluškujući i potrebe poslodavaca, shvatili smo da je potrebno takvo zanimanje

Budući je za većinu predmeta poželjno učenje temeljeno na radu u kojemu se učenici stavljaju u realne radne situacije, dio nastave strukovnih modula često se odrađuje izvan učionice. Takav način rada i učenja našim učenicima uglavnom je vrlo poučan, interesantan i zabavan jer nova znanja i vještine usvajaju druženjem i neposrednim uvidom u zadane sadržaje.

Osluškujući tijekom godina i potrebe poslodavaca iz sektora ugostiteljstva, shvatili smo da je potrebno takvo zanimanje – zanimanje koje će biti skladan spoj vještina vođenja i operativnih kompetencija – navodi ravnatelj škole Damir Pleša. Nadalje, ravnatelj ističe da učenici tijekom školovanja u ovome zanimanju imaju svega tri sata Ugostiteljstva u prvom razredu, a sve su ostalo predmeti kojima su osnova sadržaji iz područja ekonomije. Stoga smjer uopće ne treba uspoređivati s ugostiteljskim zanimanjima kao što su konobar, kuhar ili slastičar. Sam naziv zanimanja ponekad nas navodi na pojednostavljenu percepciju jer ishodi koji se usvajaju pokrivaju puno različtih aspekata ugostiteljstva, ekonomije i turizma. Osim toga, općeobrazovni predmeti satnicom su u potpunosti prilagođeni potrebama polaganja ispita državne mature.

Puno pažnje pridaje se i sadržajima iz područja biologije, higijene te održivoga razvoja, što ulazi u spektar znanja potrebnih u suvremenom ugostiteljstvu. Pored temeljnih vještina usvojit će i one koje će ih činiti vještim sommelierima, baristima, enolozima, nutricionistima… Sve su to odreda vještine koje su danas u ugostiteljstvu izuzetno potrebne i tražene – smatra ravnatelj Pleša.

Isto tako, ravnatelj ističe kako je naglasak i na razvoju komunikacijskih vještina te posluživanju na stranim jezicima. Učenici će znati koristiti digitalne tehnologije, izrađivat će i objavljivati sadržaje na društvenim mrežama i još puno toga u skladu s potrebama suvremenog gosta. U svemu tome usmjereni smo na kreativnost i raznolikost, prvenstveno na praktičnom radu u školi, a nakon toga i u hotelima i restoranima te ostalim ugostiteljskim objektima. Tehničari posluživanja, dakle, na najbolji će mogući način povezati sektore turizma i ugostiteljstva. Bitno je naglasiti da oni, s obzirom na to da se radi o četverogodišnjem programu, mogu nastaviti svoje školovanje na fakultetima i visokim učilištima. Osigurana im je i izuzetno kvalitetna podloga za vertikalnu prohodnost u obrazovanju – navodi Pleša.

Hotelijerske kuće u anketama isticale da im nedostaje stručni kadar koji će znati komunicirati s gostima i organizirati razne događaje

Sam princip modularne nastave omogućuje lakše i kvalitetnije kreiranje odnosa na relaciji nastavnik – učenik, budući da isti nastavnik od početka s učenicima provodi više vremena. To onda olakšava i individualan pristup svakome učeniku što u konačnici dovodi do boljega uspjeha i većeg osjećaja zadovoljstva s obje strane.

Važno je naglasiti da potreba za ovom vrstom struke na našem tržištu rada definitivno postoji. Još su prije šest, sedam godina hotelijerske kuće u anketama isticale da im nedostaje tzv. middle managment. Točnije, stručni kadar koji će znati komunicirati s gostima i organizirati im razne, prvenstveno gastronomske događaje.

Do sada se u provođenju ovoga programa pokazalo da je suradnja između nastavnika u povezivanju nastavnog sadržaja vrlo dobra te da su samostalni u izboru metoda, oblika rada i sadržaja. Nastavnici, učenici i roditelji izrazili su zadovoljstvo međusobnom komunikacijom i suradnjom, a posebna pozornost pridaje se kvaliteti suradnje s lokalnom zajednicom. Povratne informacije prikupljene od učenika i roditelja također su vrlo pozitivne. Nastava dinamikom “modul za modulom” svim se sudionicima čini kao odlična opcija jer su tako učenici manje opterećeni.

Učenicima se sviđa modularni sustav nastave, nastavnici vide veliku prednost u odnosu na standardni tip

Nastavnici koji sudjeluju u izvođenju modularne nastave, osim što ona od njih iziskuje puno više prilagodbe i pripreme za nastavu, vide veliku prednost u odnosu na standardni tip izvođenja nastave. Mišljenja sam da nam ovaj tip nastave nudi puno veću slobodu i poticaj na inovativnost u pripremi, ali i provedbi nastave. Učenicima iz različitih perspektiva predstavljamo isto područje, što ih navodi na puno bolju integraciju i povezivanje informacija te posljedično trajnije i primjenjivije znanje. Oni su, nažalost, navikli trpati informacije u hrpe “nepovezanih ladica”, a ovakvim pristupom dolaze do spoznaja i zaključaka koji su primjenjivi u svakodnevnom profesionalnom djelovanju. Samim time što ima puno izvanučioničke nastave, uči se i iz osobnog iskustva opažajući neposrednu stvarnost i odgovarajući si puno jednostavnije na pitanje zašto nešto učim. Zapravo, time se u njihovoj percepciji spontano jača i ideja važnosti cjeloživotnog učenja – navodi nastavnik Emanuel Cipurić.

A što kažu učenici koji pohađaju ovaj smjer? Učenik Luka navodi: Odlučio sam se za ovaj smjer prvenstveno jer mi omogućuje stjecanje “finih” vještina iz područja ugostiteljstva za koje se edukacije inače skupo plaćaju. S druge strane, ako mi se interesi u međuvremenu promijene gradivo predmeta iz kojih ću polagati maturu je na gimnazijskoj razini tako da mi svakako omogućuje i daljnje obrazovanje. U ovome smjeru sviđa mi se modularni sustav nastave, sve mi je jednostavnije jer je raspored prilagođen na način da dva dana u tjednu imam općeobrazovne predmete, a tri dane strukovne predmete. Njegova kolegica Nika dodaje: Oduvijek me privlačio rad s ljudima te sam željela raditi u turizmu i ugostiteljstvu. Smatram da mi ovaj program omogućuje širok pregled zanimanja iz područja turizma i ugostiteljstva. Dodatni angažman nastavnika i ovakav model poučavanja motivira na istraživanje i potiče volju za učenjem. Strukovni moduli jako su mi zanimljivi, a znanjem koje stječemo pripremamo se za tržište rada.

Uz novi školski smjer, tehničar posluživanja, Trgovačko-ugostiteljska škola Karlovac u novoj će školskoj godini upisivati i ostale programe:

– Komercijalist – 1 razred, 20 učenika – četverogodišnji program
– Kuhar – 2 razreda, svaki po 20 učenika – trogodišnji program
– 1 kombinirani razredni odjel, 17 Konobara / 7 Slastičara – trogodišnji programi

(sponzorirana objava)

Portal Radio-Mrežnica unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više na Prihvati Čitaj više