Slično kao što to rade u dispečerskoj službi HEP-a, sada se u Karlovcu nadzire i upravlja s vodoopskrbom, vodocrpilištima, odvodnjom i pročistačem otpadnih voda. Čulo se danas na predstavljanju Nadzorno upravljačkog centra smještenog u poslovnoj zgradi ViK-a na Gazi.
Voditelj projekta teškog oko milijun i 600 tisuća kuna Mijo Vedrina pojašnjava da su svi uređaji povezani na jednom mjestu uvođenjem modernih tehnologija koje je krenulo još sa ISPA projektom.
– Podaci koji stižu sa svih naših lokacija nam omogućavaju da u roku nekoliko sekundi imamo sve parametre ovdje, na jedinstvenom mjestu koje možemo analizirati i što nam može pomoći u upravljanju, a i smanjenju gubitaka u vodoopskrbi.
– Ovaj centar će nam omogućiti trenutne intervencije na sustavu. Moći ćemo vrlo brzo reagirati da preusmjerimo vodu, uključimo precrpne stanice, neke isključimo itd. s čime ćemo definitivno poboljšati naše usluge prema našim korisnicima, dodao je direktor ViK-a Ivan Mrzljak.
Naglasio je kako nadzornim upravljačkim centrom Vodovod i kanalizacija planira ostvariti uštede, ali i dodatno poboljšati svoje poslovanje.
– Ovakav jedan centar će donijeti značajne uštede u poslovanju kako materijalnih troškova tako i troškova radne snage. Već smo ukinuli dežurstva i fizičke posade na našim vodocrpilištima i vodospremama jer ćemo odavde sve to kontrolirati.
Mrzljak je građane Karlovca pozvao da i dalje dojavljuju sve probleme i kvarove vezane za vodu i odvodnju na besplatni telefon 0800 400 047 na koji će se sada javljati dispečeri novoformiranog Nadzorno upravljačkog centra. Slanje ekipa na teren i popravak kvarova sada bi trebao ići još brže. Uz sve to cijena vode Karlovčanima bi trebala ostati ista.
Novac za ovaj projekt većim je dijelom osiguran iz EU fondova.