Bar kodovi i čipovi na karlovačkim kantama donose novi obračun plaćanja odvoza smeća
Svih 21 tisuća korisnika usluga Čistoće Karlovac do kraja godine će na kantama imati bar kodove i čipove – kante za povezivanje s vlasnicima, a čipovi za točan broj odvoza
Bar kod na kanti za spajanje s korisnikom, a čip za brojanje pražnjenja kante, dobit će spremnici za komunalnih otpad svih 21 tisuću korisnika usluga karlovačke Čistoće.
Prvi kodovi i čipovi postavljeni su danas, a u idućih nekoliko mjeseci imat će ih svi. Sve kako bi s početkom iduće godine na području cijelog Karlovca počela primjena novog načina usluge odvoza.
– Na svakoj kanti bar kod je oznaka koja povezuje određenu kantu i određenog korisnika, a čip je plastičan dio, koji će povezivati softverski spremnik i kamion za točan broj pražnjenja, pojašnjava direktorica Čistoće Josipa Škrtić Pucarević.
Čistoća moli građane da svoje kante na dan odvoza ostave uz cestu do 14 sati kako bi ih mogli čipirati i kodirati
Očitani volumen spremnika i broj pražnjenja bit će temelj za cijenu. U prijevodu, ako će Karlovčani u svoje kante, čiji će volumen moći sami izabrati, odbacivati manje smeća, manje puta će morati prazniti svoju kantu, a to će značiti nižu cijenu odvoza.
To će postići samo ako započnu s razvrstavanjem otpada – komunalni je sav onaj koji se, za razliku od papira, plastike, stakla, metala i bio otpada, ne može reciklirati.
Čipovi i bar kodovi i na kantama uz zgrade
Kodove i čipove dobit će i kante stambenih zgrada, ali tu će biti potrebni dodatni napori građana i Čistoće da cijeli sustav profunkcionira.
– U višestambenim zgradama je odlukom Grada propisano koliko kontejnera ide na koliko osoba. Mi ćemo sada morati, sukladno ovoj uredbi i zakonu, formirati nova obračunska mjesta i to imamo poseban tim koji će raditi na tome.
No, kako će se doskočiti tome da netko iz neke druge zgrade ne baca svoj otpad u tuđe kontejnere jo u Čistoći ne znaju.
Cjenik koji je nedavno Čistoća prezentirala gradonačelniku je povučen jer je ministarstvo izmijenilo uvjete financiranja nabave opreme. Prijavitelj projekta tako više nije Čistoća, osim za vozila, nego Grad zbog čega bi u novom prijedlogu cijene trebale biti niže.