Na most u Novigradu dolaze kamere, senzori i vage: Davat će informacije o vozilima koja tuda prolaze i krše propise o dozvoljenoj masi
Županijska uprava za ceste i Odašiljači i veze uhvatili se ukoštac s poznatim problemom
Na jedan od najstarijih riječnih mostova u Hrvatskoj, onaj u Novigradu na Dobri, uskoro bi trebale biti postavljene kamere, senzori te vage kako bi se dobila prava slika o vrstama vozila i općenito prometu koji njime prolazi.
Radi se o pilot projektu Županijske uprave za ceste i Odašiljača i veza, a pametnim rješenjima dobila bi se realna slika prometa. Naime, nije tajna da ovim mostom, kao i još nekim županijskim prometnicama vrlo često prometuju vozila koja prelaze dopuštenu masu i time narušavaju i oštećuju infrastrukturu, kako u ovom slučaju mosta, tako i prometnica oko njega. U prijevodu, “švercaju” se i krše propise.
Stoga su se u ŽUC-u odlučili uhvatiti ukoštac s problemom.
-Radi se tzv. pametnim rješenjima kojeg provodimo s Odašiljačima i vezama. Najprije bi na most bile postavljene kamere koje bi davale informacije o prometu u svim smjerovima, a dobili bismo broj i vrstu vozila, objašnjava Nataša Rahela Borovček, savjetnica za pravne poslove u ŽUC-u.
Noć, snijeg, magla, ništa neće omesti senzore da detektiraju vozilo
Potom bi uslijedilo postavljanje senzora s laserskim “profajlerima” koji bi očitavali više detalja o vozilu poput registracije, ali i visine vozila. Nakon toga postavila bi se senzorska vaga na kolniku koja bi služila utvrđivanju mase vozila koja prolaze ovom dionicom.
-Ovime u realnom vremenu dobivamo točne podatke i informacije o prekomjernom opterećenju prometnice koje narušava njenu infrastrukturu, kaže Borovček.
Trenutno su u fazi dogovora s OIV-om i pripremi, a u najboljem slučaju, očekuju realizaciju projekta u periodu od sljedeća dva mjeseca.
Brojne ceste kojima upravlja ŽUC nalaze se na udaru vozila čija ukupna masa premašuje dozvoljenu za prometovanje, napominje Borovček, a posebno naglašava dio prema Petrovoj gori, odnosno cestu prema Muljavi. Tamo je cesta na udaru zbog odvoza drvne mase na tegljačima koji prilično premašuju težinu koju prometnica u svom stanju može podnijeti.