Poboljšana usluga karlovačkog javnog prijevoza: Češći polasci, nove linije i sve uz manje cijene
Uslugu javnog prijevoza u Karlovcu obavljat će tvrtka Autotransport
Nova i poboljšana usluga javnog prijevoza u Karlovcu, sa dodatnim kružnim linijama, češćim polascima i pristupačnim cijenama, koja obuhvaća sve gradske četvrti i susjedne mjesne odobre kreće već od sljedećeg tjedna.
Najavili su tako danas iz karlovačke Gradske uprave, zajedno s tvrtkom Autotransport koja će i vršiti uslugu javnog linijskog prijevoza u Karlovcu.
Naime, riječ je o jedinstvenom principu javne usluge, prvom takvom obliku u Hrvatskoj, dok se to do sada radilo po koncesiji.
Kako su danas prezentirali u Gradskoj upravi, odnosno voditelj Odsjeka za promet, Marino Ivasić, linijski prijevoz u Karlovcu od sada će biti poboljšan za dodatne dvije kružne linije, 100 i 101, pa će ih tako s već postojećom ukupno biti tri, a obuhvatiti će sve karlovačke gradske četvrti kao i njima prve susjedne mjesne odbore.
Javni prijevoz podijeljen je u sedam zona, nastavio je Ivasić, ukupne duljine 954 603 kilometra, i dostupan je svim građanima koji mogu kupiti jednokratnu, ali i dnevnu kartu koja će im omogućiti da se kreću unutar jedne zone koliko god to puta željeli ili trebali.
No, želi li netko iz zone 1 doći do zone 7, neizbježna je nadoplata.
Cijena jedne dnevne karte iznositi će euro i 50 centi, a uz nove linije i korekciju onih već postojeći, intenzivirani su i termini polazaka, prosječno svakih pola sata. Mjesečne karte moguće će biti kupiti, kao i do sada, na autobusnom kolodvoru, dok će se jednokratne i one dnevne moći kupiti kod vozača, u samom vozilu.
Ipak, ono što ostaje i dalje nepromijenjeno je činjenica da javni gradski i školski prijevoz nisu odvojeni. Kako usluga kreće od ponedjeljka, što je ujedno početak i proljetnog prazničkog dijela za učenike, linije ipak neće voziti toliko redovito, pa tako možemo reći da ona prava usluga kreće tek od 8. travnja.
“Fajterski” korak
Više linija, maje cijene, i još k tome prvi koji su uveli ovakav model javne usluge u Hrvatskoj, svoje oduševljenje nije mogao sakriti niti karlovački gradonačelnik Damir Mandić.
– Je li opcija da mi jednog dana imamo generalno besplatan javni prijevoz, moram reći da je to želja svih nas. To je u konačnici i cilj. Mislim da je nama sada ovdje stvarno bitno da cijeli sustav profunkcionira, da vidimo i dobre strane i one malo manje dobre i doći do razine da što više građana koristi javni prijevoz. Ovo je stvarno onako jedan “fajterski”, hrabri korak i ja vjerujemo da ćemo uspjeti i uvjeren sam u uspjeh ove priče, naglasio je karlovački gradonačelnik mišljenja da bi korištenje javnog prijevoza, koji zapravo i funkcionira, mogao riješiti brojne probleme i pitanje parkinga u gradu.
Dodao je Mandić da ono što sada predstoji je u nekom trenutku i spajanje s javnim prijevozom cijele Karlovačke županije i usklađivanje tih trasa i dijela cijena.
Potpisan je tako danas ugovor s Autotransportom u vrijednosti gotovo 3 milijuna eura, koji će obavljati usluge javnog prijevoza, dok je njihov direktor Karo Rukavina istaknuo i nabavku novih 20 autobusa za još kvalitetniju i sigurniju uslugu, a do kraja godine slijedi i kompletna informatizacija sustava, kao i ugradnja validatora u sve autobuse.
– Promet je živa materija i svi znamo da je on takav kakav je. Dešavaju se problemi i mi smo tu da te probleme riješimo u suradnji s gradom. Mislim da sa ovim novim ugovorom postoji veliki prostor za poboljšanje usluge koja će upravo biti na korist svim stanovnicima Karlovca.
L. Grčić