Radio Mrežnica
SRETNO Podijeli

Svjetski je dan učitelja. Prepoznajemo li važnost njihova rada?

Kao najčešće razloge vlastitog nezadovoljstva poslom u najvećem broju navode nisku plaću, odnos roditelja prema učiteljima i školi te veliku količina administracije

Danas je Svjetski dan učitelja.

Za našu naslovnicu odlučili smo staviti sliku učiteljice Katarine Kranjčec na čiju priču podsjećamo ovdje.

Psihološki centar Carpe Diem je povodom Svjetskog dana učitelja, koji se obilježava 5. listopada, proveo istraživanje na prigodnom uzorku od 104 nastavnika osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske o njihovim iskustvima u radu s učenicima i roditeljima, kao i općenito o uvjetima rada i ključnim problemima obrazovnog sustava.

Na temelju rezultata istraživanja vidljivo je kako 54% nastavnika smatra da društvo ne prepoznaje važnost njihovog rada, a dodatnih 39% smatra da tek donekle prepoznaje pri čemu ih velik broj ističe neupućenost javnosti u njihov rad te pogrešne vrijednosti i lošu klimu u društvu.

Nadalje, 58% nastavnika često ili ponekad osjeća pritisak roditelja zbog ocjena, a tek neznatno manje zbog pedagoških mjera (56%) i opravdavanja izostanaka (55%).

Preko 80% ih navodi kako su djeca pod prevelikim pritiskom zbog ocjena i državne mature, a preko 70% da su djeca pod prevelikim pritiskom zbog broja školskih predmeta. Oko polovica nastavnika smatra da bi trebalo smanjiti broj školskih predmeta, pri čemu to ističe čak dvije trećine srednjoškolskih nastavnika.

Kao najčešće razloge vlastitog nezadovoljstva poslom u najvećem broju navode nisku plaću, odnos roditelja prema učiteljima i školi te veliku količina administracije.

Cilj škole je i odgoj, obrazovanje i poticanje cjelovitog razvoja mlade osobe. Nažalost, navedeni ciljevi često padaju u drugi plan te su djeca pod pritiskom zbog velike količine gradiva, školskih predmeta te prevelike usmjerenosti na ocjenu, a „prevelika usmjerenost na ocjenu može zavarati dijete da ne razlikuje akademsko postignuće od istinskog uspjeha koji obuhvaća puno drugih aspekata – od međuljudskih odnosa, emocionalne samoregulacije, učenja društvenih vrijednosti, praktičnih vještina pa sve do traženja i pronalaska smisla u vlastitom životu.“

Provedeno istraživanje je ukazalo na samo neke od ključnih problema hrvatskog obrazovanja. Potrebno je raditi na stvaranju poticajne atmosfere za učenike, ali nastavnike kako bi i jedni i drugi istinski dali svoj maksimum. Također, nužno je razvijati kulturu koja će vrednovati znanje i kompetencije kako bi djeca tijekom odrastanja usvojila upravo te vrijednosti.

Portal Radio-Mrežnica unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više na Prihvati Čitaj više