Slušaj i gledaj online

  • weather-image

    11C° Karlovac

  • weather-image

    11C° Duga Resa

  • weather-image

    11C° Ogulin

  • weather-image

    11C° Ozalj

  • weather-image

    11C° Slunj

Županija PRAVAC N.MESTO-KARLOVAC-BIHAĆ Podijeli

Treća razvojna os od životne važnosti za Novo Mesto, Karlovac i Bihać. Izgradnja spoja na čvor Novigrad preko Lišnice od 2021.

Strateškim planiranjem prometnih pravaca osigurava se da na duži rok ne bude prometnih gužvi niti zastoja u gospodarskom razvoju

Prometni pravac Novo Mesto – Karlovac – Bihać iliti treća razvojna os od životnog je značaja za ove tri regije u Sloveniji, Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. Zato se na njegovom razvoju već godinama radi, a danas je u Karlovcu održana i peta konferencija.

Osim za gospodarski razvoj posebno turizma, ovaj prometni pravac važan je i za logističke industrije, rekao je predsjednik Županijske gospodarske komore Zlatko Kuzman.

– Jer, daleke zemlje – Kina, Pakistan, Brazil, Indija – imaju velikih pretenzija poslovati s Europom, a luke Rijeka i Koper pružaju najdublje mjesto u europskom trbuhu za taj posao.

Prije 15 godina Novo Mesto i Karlovac nisu bili spojeni autocestom. Danas jesu, autocestom preko Zagreb, a bit će još i više kada se u sve tri države izgrade nove ceste

Veći dio od 20 milijuna turista koji dolaze u Hrvatsku, prolaze kroz čvor Novigrad. Samo u prošloj sezoni preko njega je prošlo više od 400 tisuća vozila što je povećanje za 100 tisuća vozila u odnosu na dvije godine prije.
To je razlog zbog kojeg tvrtka Autocesta Rijeka Zagreb opet intenzivno radi na projektu spoja na čvor Novigrad preko Lišnice.

– Na čvoru Novigrad i na čvoru Bosiljevo imamo značajan priras vozila u kontinuitetu. Pet ili 10 posto nam godišnje raste promet tako da itekako ima razloga da se taj čvor u cjelosti kompletira i da na sebe počne vući kompletan promet koji treba dalje distribuirati prema jugu zemlje, ali i granici s BiH, istaknuo je predsjednik uprave ARZ-a Miro Škrgatić.

Izgradnja spoja na čvor Novigrad preko Lišnice planira se od 2021. do 2023.

Bosna i Hercegovina, točnije Unsko sanski kanton, pak prema Hrvatskoj u prvoj fazi planira graditi 18 kilometara ceste kojom dnevno prolazi 12 tisuća vozila. Investicija je vrijedna 50 milijuna eura.

– Što se tiče privrednog značaja on je zbilja od životnog značaja za naše područje prije svega zbog toga što ovo područje iz godine u godinu ostvaruje sve veći izvoz. Ova transverzala, ova treća razvojna os, je definitivno najbliža relacija sa zapadnom Europom, kaže predsjednik Privredne komore Unsko – sanskog kantona Enes Ružnić.

Za Sloveniju put od Novog Mesta prema Karlovcu izuzetno je važan. Prije 15 godina kada se o njemu samo razgovaralo ta dva grada nisu bila spojena autocestom, danas jesu preko Zagreba. Izgradnja cesta od Novog Mesta prema Metliki i prema Črnomlju počinje ove godine. Vrijednost radova je 100 milijuna eura. No, to je tek početak. Do četvrte faze potrošit će još do 280 milijuna eura.

Pročitajte i ovo

VOJNA VJEŽBA

VIDEO: Zračni desant američkih snaga na poligonu “Eugen Kvaternik” u Slunju