Skini našu aplikaciju

Slušaj i gledaj online

  • weather-image

    16C° Karlovac

  • weather-image

    16C° Duga Resa

  • weather-image

    17C° Ogulin

  • weather-image

    15C° Ozalj

  • weather-image

    12C° Slunj

Život SAMO JAKO Podijeli

Imunitet voli jaja, ribu, meso, mahunarke, žitarice, vitamine…To ga jača

U zaštiti od bolesti naš imunološki sustav igra najznačajniju ulogu – pomozite mu da bude snažan

Imunitet ili laički rečeno, sposobnost našeg tijela da se obrani od bolesti, ovih je dana često spominjan pojam. Je li dovoljno jak uvelike ovisi i o nama samima.

Dok sve stanice, organi i tkiva u organizmu uvijek rade da naprave barijere i spriječe ulazak bakterija i virusa ili da se bore protiv njih ako uđu u naš sustav, taj “posao” im ljudi mogu olakšati ili otežati. I to najčešće prehranom. Brza hrana, rafinirani šećeri i ulja… nisu prijatelji imunitetu.

Jačanje imuniteta uz hranu bogatom proteinima, energijom i antioksidansima

Imunitetu treba dovoljno energije i proteina da bi nas branio od bolesti. Zato “voli” jaja, ribu, morske plodove, meso i mliječne proizvode, ali i mahunarke, žitarice, orašaste plodove, sjemenke.

Među “najboljim prijateljima” imuniteta su i vitamini, posebno vitamin C kojim su bogate namirnice poput paprike, brokule, agrumi kao što su grejp, mandarine, naranče i limun te vrlo popularan zimski specijalitet kiseli kupus. Visok sadržaj vitamina C imaju i cvjetača i prokulice.

Neki od minerala koji jačaju imunosustav su željezo i cink. Ima ih u crvenom mesu, mesu peradi, ribama i morskim plodovima i, opet, u mahunarkama, sjemenkama i orašastim plodovima.

Antioksidansi također pridonose funkcioniranju imunološkog sustava, a pronaći ih možemo u voću i povrću žute, narančaste i crvene boje poput bundeve i mrkve. Ružičasta boja daje snagu cikli i crvenom kupusu, a zelene namirnice predstavljaju izvor antioksidativnog klorofila.

Protiv infekcija – med, đumbir i češnjak

Češnjak, đumbir, med su tri namirnice koje osim što jačaju imunitet pomažu i u borbi protiv infecija.

Češnjak je možda neugodnog mirisa (posebno nakon što ga se konzumira), ali je najdjelotvorniji kad se jede sirov.

Đumbir može npr. smanjiti bol u grlu, ali i vrijeme trajanja bolesti. Med pak djeluje kao antiseptik i vjeruje se da zato poboljšava otpornost na infekcije.

Stres kao i brza hrana nisu prijatelji imuniteta

Ono što sigurno neće pomoći jačanju vašeg imuniteta su konzumni šećer i sve ono što ga sadrži, rafinirana ulja i brza hrana.

Stres također nije dobar za imunitet, ali ni prekomjerne količine alkohola. Naravno, to je samo dio negativnih stvari koje slabe imunitet.

No, kada se sve zbroji,  recept za jači ili jačanje imuniteta i nije kompliciran. Uz kvalitetnu prehranu bogatu proteinima, energijom, vitaminima i mineralima, redovitu, ali umjerenu tjelovježbu i dovoljno odmora (točnije sna) naš bi organizam trebao biti jak kao stijena.

Zato, ako već niste, nikad kao sad vrijeme je da usvojite zdravije načine života.

Pročitajte i ovo

KARLOVAČKA ŽUPANIJA

Ne zna se tko je u zdravstvu prehodao koronu: Nema jasnih smjernica za serološka testiranja pa u županiji nisu ni provedena